Капацитетът бил за 800 коли на час, а в пикови моменти били 1600 Допълнителен светофар при излизането от Кресна в посока Гърция, който да работи само през лятото, ще може да облекчи поне малко трафика в района, за да не пълзят колите с по 10-15 км в час.
До това общо решение стигнаха на среща регионалният министър Иван Иванов, шефът на АПИ Йордан Вълчев, кметът на Кресна Николай Георгиев и представители на МВР.
Целта на светофара е да ограничи левия завой за тежкотоварния трафик преди включването в магистралата и по този начин да се даде приоритет на автомобилите Следващият етап ще е търсене на техническа възможност за изграждане на трета лента в този кратък участък, която да подпомага левия завой, вместо
да се задържа целият трафик. При сегашното положение пропускателната способност на този участък от пътя за Гърция е за около 800 коли на час, но през летния сезон трафикът често се удвоява и стига до 1600 превозни средства на час.
Като се задържат колите при включването в магистралата, целият трафик през Кресненското дефиле се забавя и там често колите се движат едва с 10-15 км в час.
Откакто преди година и половина бяха сложени разделителни колчета, не се е случвал нито един тежък пътен инцидент, но тъй като вече не може да се изпреварва, всичко това удължава времето за пътуване с над половин час Наесен започва изграждането на обход на Кресна, който ще изведе трафика напълно от
града и ще го насочи към мястото, откъдето ще минава последната отсечка на “Струма” източно от Кресненското дефиле. Срокът на изграждането на това съоръжение, дълго 4,6 километра, както и на участъка от около 23 километра е 3 години и половина, като първо ще е готов обходът на Кресна.
Той трайно ще реши проблема с тапите в района. Това ще бъде само едното платно на този участък от магистрала “Срума”, което поне няколко години ще се ползва двупосочно Другото платно ще е готово няколко години по-късно, тъй като в момента все още се търси откъде да мине.
Когато и то стане готово, трафикът ще се разделя – идващите от Гърция превозни средства ще минават източно от дефилето, а в обратната посока колите ще се насочват към трасето, което сега се избира.