Общинският съвет в Русе продължава набирането на кандидати за съдебни заседатели за Русенския районен съд. Документи се приемат до 14 март, включително, съобщават от пресцентъра на съвета.
Кандидатите за съдебни заседатели могат да подават заявления и приложените към тях документи всеки работен ден от 09:00 до 12:00 часа и от 13:00 до 17:00 часа, в стая 304, етаж 3, в сградата на община – Русе на площад „Свобода“ 6.
Временна комисия на общинския съвет ще изслуша допуснатите кандидати на 3 април т.г., от 09:00 часа в зала „Свети Георги“, на 6-ия етаж в сградата на общината. Всеки кандидат за съдебен заседател трябва да отговаря на изискванията, визирани в чл. 67 ал.
1 и 3 от Закона за съдебната власт, а именно: да е дееспособен български гражданин; да е на възраст от 21 до 68 години; да има настоящ адрес в община, която попада в рамките на съдебния район на съда, за който кандидатства; да има завършено най-малко средно образование; да не е осъждан за умишлено
престъпление, независимо от реабилитацията; да не страда от психически заболявания; да не е съдебен заседател в друг съд; да не е общински съветник от съдебния район, за който е избран; да не участва в ръководството на политическа партия, коалиция или организация с политически цели; да не работи в с
ъд, прокуратура, следствени органи, Министерството на вътрешните работи или в други органи от системата за национална сигурност, намиращи се в съдебния район, за който е избран. Кандидатите за съдебни заседатели подават в общински съвет – Русе:1. Подробна автобиография, подписана от кандидата;2.
Нотариално заверено копие от диплома за завършено образование;3. Медицинско удостоверение, че лицето не страда от психическо заболяване;4. Данни за контакт на две лица, към които общинските съвети да се обръщат за препоръки;5. Мотивационно писмо;6. Писмено съгласие;7.
Декларация за липса на обстоятелствата по чл. 67, ал. 3 от ЗСВ;8.
Документ за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия, ако са родени преди 16 юли 1973 г.
С оглед служебното извършване на необходимите по закон справки, при подаване на документите е необходимо кандидатите да предоставят информация относно трите имена и единен граждански номер (ЕГН) на родителите си. На основание чл. 68, ал.
5 от ЗСВ списъкът на допуснатите до участие кандидати, заедно с техните автобиографии, мотивационни писма и препоръки, и документи за извършена проверка по реда на Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавате
лните служби на Българската народна армия, се публикуват на интернет страницата на общинския съвет.