Интернет пространството е познато с непрекъснатата смяна и ротация на „трендове“ или тенденции. Преди известно време водещ тренд беше хората да се въплащават и прокламират енергията на „главния герой“ в своя живот, представяйки себе си по изцяло егоцентричен начин. Те знаеха имената на всички в кафенето, развиваха бурен романтичен живот и разглеждаха живота си като сценарий, игран от тях като главни герои.
Обаче този тренд се обърна на 180 градуса, и в момента инфлуенсърите в TikTok изкарват значителни приходи, като играят ролята на NPC, което означава „непроменяем персонаж“ (non-playable character). В контекста на видеоигрите, NPC са герои, които са част от играта, но не могат да бъдат контролирани от играча и нямат собствен сюжет. Те често са фонови герои с повтарящи се движения и думи.
Създатели на съдържание в TikTok сега представят себе си като NPC, изпълнявайки скриптирани действия и реакции на закупени „подаръци“ от техните фенове, които често се появяват на екрана като емотикони. Феновете могат да дават диаманти, монети и други подаръци на създателите, и в зависимост от техния успех и популярност, те могат да изкарат значителни приходи от живите си предавания.
Монетизацията в онлайн пространството е важен аспект, и TikTok е една от социалните мрежи, където потребителите могат да изградят лична марка и да я продават за пари. Въпреки че TikTok плаща по-малко от YouTube, този стил на създаване на съдържание все още може да бъде изключително печеливш за тези, които имат голяма аудитория. В допълнение към сделките с брандове, живите включвания с игра на ролята на NPC са начин за създателите да генерират приходи и да взаимодействат със своята аудитория.
/novini.bg