Българската верига „Фантастико Груп“ показа, че няма намерение да отстъпва пред чуждите гиганти Lidl, Kaufland и Billa. Компанията обяви, че е инвестирала над 36 милиона лева през 2024 г. в разширяване на логистичната си база, изграждане на нов хладилен център и модернизация на магазините си.

Ценностите на „Фантастико“ не са просто красиви думи, а доказателство за нашия стремеж към развитие и отговорност към клиентите, партньорите и обществото“, заяви изпълнителният директор Светослав Гаврилов при представянето на годишния доклад на компанията.

По данни на ръководството веригата отчита ръст от 2,7% в броя на клиентите и предлага вече над 40 000 артикула – с водещо място на българските производители. Само през миналата година са направени 1238 лабораторни проверки на хранителни продукти, което е с 7% повече спрямо 2023 г.

Финансовият директор Янислав Стойчев обяви, че „Фантастико“ залага на екология и технологии, като всички нови магазини са оборудвани с интелигентни системи, зелени хладилни инсталации и соларни панели. Благодарение на това компанията намалява въглеродните си емисии с над 39 000 тона годишно.

Освен това всички служебни автомобили вече отговарят на стандарта Евро 6, а чрез централизирана логистика и маршрутизация фирмата пести гориво и емисии.

Малките стъпки водят до големи резултати, когато се правят последователно“, подчерта Стойчев.

„Фантастико“ преминава и към изцяло дигитален документооборот, като вече издава всички фактури и разписки онлайн – това е спестило над 12 милиона хартиени копия. Осем магазина вече работят с електронни етикети, а до края на годината системата ще бъде въведена и в останалите 47 обекта.

Българската компания се позиционира като единственият роден конкурент, който реално успява да настигне международните вериги. И ако темпото ѝ на растеж се запази, „Фантастико“ може да се превърне в първата българска търговска верига, която наистина се изправя срещу германските гиганти.

Loading